Αναζήτηση στο ιστολόγιο

Τετάρτη 4 Σεπτεμβρίου 2013

Εισήγηση της Ελένης Αυλωνίτου στην ανοιχτή συγκέντρωση – συζήτηση των Πολιτών σε Δράση την 4η Σεπτεμβρίου 2013 στο δημαρχείο Γαλατσίου


Δημοτικές εκλογές και μνημόνιο στο Γαλάτσι του 2014



Αγαπητοί φίλες και φίλοι,

Στις μέρες μας ζούμε τη παγκόσμια και Ευρωπαϊκή οικονομική κρίση, που είναι αποτέλεσμα της νεοφιλελεύθερης οικονομικής πολιτικής που εφαρμόζεται διεθνώς τις τελευταίες δεκαετίες. Οι αγορές αφέθηκαν να λειτουργούν ανεξέλεγκτες, χωρίς κανένα νομικό ή πολιτικό περιορισμό και με μοναδικό στόχο την χωρίς όρια αύξηση των κερδών. Στις συνθήκες αυτές, μόλις ξέσπασε η πρώτη κυκλική οικονομική κρίση, ήρθε η καταστροφή.

Η κρίση είναι παγκόσμια, αλλά κτύπησε ιδιαίτερα βαριά την Ευρώπη λόγω των εγγενών ανισορροπιών του Ευρωπαϊκού κοινού νομίσματος. Αντί να λειτουργήσει ως εξισορροπητικός παράγοντας των Ευρωπαϊκών οικονομιών, το Ευρώ, με τον τρόπο που έχει δομηθεί, λειτούργησε ως μέσο καθυπόταξης όλης της Ευρώπης στο κυρίαρχο Γερμανικό κεφάλαιο. Ειδικά οι χώρες του Ευρωπαϊκού νότου, με πρώτη την Ελλάδα, βρεθήκαμε από τη πρώτη στιγμή να αποτελούμε τους πιό αδύναμους κρίκους του Ευρωπαϊκού οικονομικού συστήματος. Αυτό είχε ως άμεσο αποτέλεσμα να υφιστάμεθα τα πάνδεινα και από την ίδια τη κρίση και από την αντίδραση της Ευρωπαϊκής Ενωσης στη κρίση.

Φτάσαμε στο σημείο η Ευρωπαϊκή Ενωση, δηλαδή η Γερμανία, να υποδεικνύει και να επιβάλλει ως μοναδική λύση στην οικονομική κρίση του νεοφιλελευθερισμού ακόμα περισότερο νεοφιλελευθερισμό. Λύση γιά την ύφεση θεωρούν τη λιτότητα, λύση γιά την κοινωνική ανισότητα προτείνουν την ακόμα μεγαλύτερη ανισότητα, λύση γιά τη φτώχεια επιβάλλουν την απόλυτη εξαθλίωση. Γιά να εφαρμοστούν αυτές οι πολιτικές συρρικνώνεται η δημοκρατία, διαλύεται η κοινωνική συνοχή, ξεπουλιέται ο εθνικός πλούτος και υποβιβάζεται η χώρα σε αποικία.

Στην Ελλάδα οι εναλλασόμενες κυβερνήσεις του πάλαι ποτέ δικομματισμού, αφού επί δεκαετίες διαμόρφωσαν ένα στρεβλό, πελατειακό και βαθιά διεφθαρμένο πολιτικό μοντέλο, μας οδήγησαν τελικά ως πρόβατα επί σφαγή στην αγκαλιά της Τρόϊκας και του ΔΝΤ. Σήμερα συγκυβερνώντας οι δυό τους έχουν μοναδικό στόχο τη πιστή  εφαρμογή των μνημονιακών πολιτικών της τρόϊκας, που μας έχουν ήδη φέρει διαρκή ύφεση, ρεκόρ ανεργίας και ανθρωπιστική κρίση στην Ελλάδα του 21ου αιώνα.

Η εφαρμογή αυτής της βάρβαρης πολιτικής πλήττει με ιδιαίτερη βαναυσότητα την Τοπική Αυτοδιοίκηση τα τελευταία 3 χρόνια. Τα μνημόνια μείωσαν τους θεσμοθετημένους οικονομικούς πόρους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης κατά 60% ως τώρα, ενώ σχεδιάζεται γιά το άμεσο μέλλον νέα μείωση κατά 29%. Χρόνια τώρα, ακόμα και πριν τα μνημόνια, διαδοχικές κυβερνήσεις μεταφέρουν αρμοδιότητες στη Τοπική Αυτοδιοίκηση χωρίς να παραχωρούν και τους αντίστοιχους πόρους. Η μεταρρύθμιση Καλλικράτη λίγους μήνες πριν το πρώτο μνημόνιο επέτεινε αυτό το πρόβλημα, αλλά τα μνημόνια έδωσαν τη χαριστική βολή στη Τοπική Αυτοδιοίκηση.

Σήμερα οι ΟΤΑ δυσκολεύονται ακόμα και να πληρώσουν τους υπαλλήλους τους, ενώ με τις πρόωρες συνταξιοδοτήσεις και την απαγόρευση προσλήψεων δεν υπάρχει επαρκές προσωπικό γιά τη λειτουργία των δήμων και του πλήθους των υπηρεσιών που τους υποχρεώνει ο νόμος να παρέχουν. Αν σκεφτούμε ότι ένα εκτεταμένο δίκτυο κοινωνικών υπηρεσιών, όπως παιδικοί και βρεφονηπιακοί σταθμοί, ΚΑΠΗ, πρόγραμμα «Βοήθεια στο σπίτι», κοινωνικά παντοπωλεία, ιατρεία, φαρμακεία και κέντρα αλληλεγγύης, καθώς και ο δημοτικός αθλητισμός, τα δημοτικά πολιτιστικά κέντρα, η φροντίδα των χώρων πρασίνου, η καθαριότητα αλλά και η συντήρηση των δρόμων και των σχολικών κτηρίων παρέχονται από την Τοπική Αυτοδιοίκηση, γίνεται φανερό ότι ο πραγματοποιούμενος οικονομικός στραγγαλισμός της Τοπικής Αυτοδιοίκησης έχει άμεσες και δραματικές συνέπειες στη ζωή όλων μας.

Όταν οι Δήμοι, το τελευταίο ανάχωμα του κοινωνικού κράτους, αδυνατούν να ανταποκριθούν στον κοινωνικό τους ρόλο, τότε το κοινωνικό κόστος είναι τεράστιο, ιδιαίτερα γιά τους ανέργους και οικονομικά ασθενέστερους, καθώς στερούνται λειτουργίες κοινωνικής υποστήριξης και υπηρεσίες που είναι απαραίτητες γιά τη καθημερινή ζωή.

Το παράδοξο όμως είναι ότι στην Ελλάδα έχουμε ένα από τα χαμηλότερα σε όλη την Ευρώπη ποσοστά συμμετοχής της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στο δημοσιονομικό χρέος, μόλις 1%. Αλλά ενώ δεν είναι η τοπική αυτοδιοίκηση η αιτία της υπερχρέωσης της χώρας, υφίσταται περίπου τις διπλάσιες περικοπές από εκείνες που υφίσταται ο υπόλοιπος δημόσιος τομέας.

Σα να μην εφταναν όλα αυτά, εισάγεται τώρα ο θεσμός του Παρατηρητήριου Οικονομικής Αυτοτέλειας των ΟΤΑ, που είναι ένας μηχανισμός όχι απλά επίβλεψης, αλλά επιτροπείας των δήμων από τη κεντρική κυβέρνηση και την τρόϊκα. Το Παρατηρητήριο ελέγχει τα οικονομικά των δήμων, αλλά δεν περιορίζεται στον έλεγχο νομιμότητας, έχει αρμοδιότητα να κάνει και έλεγχο σκοπιμότητας κάθε δαπάνης και κάθε απόφασης της εκλεγμένης διοίκησης του δήμου. Ετσι το Παρατηρητήριο καταργεί ουσιαστικά την αυτοτέλεια της εκλεγμένης δημοτικής αρχής και την υποβιβάζει σε απλό εκτελεστικό όργανο της κεντρικής κυβέρνησης.

Το Παρατηρητήριο προεγκρίνει τον δημοτικό προϋπολογισμό και στη συνέχεια παρακολουθεί την εκτέλεσή του. Αν υπάρχουν αποκλίσεις ο δήμος υποχρεώνεται σε άμεση αναμόρφωση του προϋπολογισμού, ενώ αν μετά από ένα τρίμηνο υπάρχουν ακόμα αποκλίσεις, το Παρατηρητήριο βάζει τον δήμο σε πρόγραμμα οικονομικής εξυγίανσης με περιορισμό δαπανών, απολύσεις προσωπικού και αύξηση ιδίων εσόδων με την επιβολή τοπικών φόρων και τελών. Το Παρατηρητήριο δηλαδή αναλαμβάνει τη διοίκηση του δήμου, καταργώντας κατά παράβαση του συντάγματος την εκλεγμένη δημοτική αρχή!

Αυτά μάλιστα ισχύουν αυτόματα ακόμα και αν οι αποκλίσεις προέρχονται από ξαφνική περικοπή προγραμματισμένων κονδυλίων από τη κυβέρνηση. Γίνεται φανερό ότι στόχος αυτών των μέτρων είναι η κατάργηση στην ουσία της εκλεγμένης τοπικής αυτοδιοίκησης και η αντικατάστασή της από διορισμένους υπαλλήλους της κεντρικής κυβέρνησης.

Μέσα στο κλίμα αυτό οι δήμοι έγιναν χώρος πιλοτικών δοκιμών γιά διάφορες ευφάνταστες μεθόδους ριζικής ανατροπής των εργασιακών σχέσεων. Πρώτα είδαμε προγράμματα απασχόλησης ανέργων στο δήμο με τη μεσολάβηση ΜΚΟ, λες και ο δήμος δεν μπορεί να βρει συμβασιούχους χωρίς να πληρώσει προμήθεια σε μεσάζοντες. Στη συνέχεια βλέπουμε τις κατ’ ευφημισμό λεγόμενες Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις (ΚΟΙΝΣΕΠ), όπου οι άνεργοι φτιάχνουν μιά εταιρία και αναλαμβάνουν εργολαβικά γιά μερικούς μήνες την εκτέλεση έργου γιά τον δήμο. Ετσι ο άνεργος γίνεται κατ’ ευφημισμό επιχειρηματίας, το κράτος εισπράττει και ΦΠΑ και στο τέλος μένει ορθάνοιχτος ο δρόμος γιά την ανάθεση της εκτέλεσης όλου του δημοτικού έργου σε εξωτερικούς εργολάβους.

Καταργούνται ακόμα με φιρμάνι της κυβέρνησης σχολικοί φύλακες και δημοτικοί αστυνομικοί. Πως θα καλυφτεί το κενό στις κρίσιμες δουλειές που κάνουν αυτοί οι άνθρωποι στο δήμο; Ποιός ξέρει! Σήμερα πάντως ακόμα και αν θέλει ο δήμος να περικόψει από κάπου γιά να προσλάβει φύλακες στα σχολεία, δεν μπορεί, απαγορεύεται!

Μπορεί ακόμα ο αρμόδιος υπουργός να καταργήσει με μία υπογραφή οποιοδήποτε νομικό πρόσωπο του δήμου, οπότε οι υπάλληλοι απολύονται και το έργο που έκαναν παύει να γίνεται.

Το 2009 οι θεσμοθετημένοι πόροι των δήμων ήσαν 7,5 δις ευρώ. Γιά το 2013 από τον προϋπολογισμό προβλέπονται 2,35 δις, ενώ  συζητιούνται και άλλες περικοπές. Αλλωστε, όπως δήλωσε ο Υπουργός κ. Στυλιανίδης στο ετήσιο Συνέδριο της Κεντρικής Ενωσης Δήμων  Ελλάδας (ΚΕΔΕ) φέτος τον Μάϊο, το όραμα για τον δήμο του μέλλοντος είναι ο δήμος που αυξάνει τα ίδια έσοδα και μειώνει ή καλλίτερα μηδενίζει τις κρατικές επιχορηγήσεις!

Την ίδια στιγμή η κυβέρνηση μεταβιβάζει στο ΤΑΙΠΕΔ γιά ξεπούλημα τη δημόσια γη, ακόμα και αναδασωτέες εκτάσεις, περιορίζοντας έτσι τους ελεύθερους και δημόσιους χώρους που είναι διαθέσιμοι στους κατοίκους.

Είναι φανερό ότι η κυβέρνηση επιδιώκει τρεις στόχους:

-   Την ιδιωτικοποίηση όλων των δημοτικών υπηρεσιών,
- Την εγκατάλειψη της άσκηση κοινωνικής πολιτικής από τους δήμους, με την καθιέρωση της πλήρους ανταποδοτικότητας των ιδιωτικοποιημένων υπηρεσιών,
- Την εκποίηση δημόσιας και δημοτικής περιουσίας και την εμπορευματοποίηση του δημόσιου χώρου.

Ετσι επιδιώκεται οι ΟΤΑ να μετατραπούν τελικά από τον πιο δημοκρατικό συμμετοχικό θεσμό διοίκησης, με πόρους, αρμοδιότητες και αυτοδιοίκητο σε φοροεισπρακτική κρατική υπηρεσία και τοπικό παράρτημα του ΤΑΙΠΕΔ και των συμφερόντων που αυτό εξυπηρετεί.

Ειδικότερα στο Γαλάτσι μέχρι τώρα αυτή η επίθεση στη Τοπική Αυτοδιοίκηση είχε τις εξής συνέπειες:

-   Ο δήμος αναγκάστηκε να καταργήσει ένα παιδικό σταθμό διά της συγχωνεύσεως.
- Η προετοιμαζόμενη λειτουργία του καινούργιου ΚΑΠΗ στα Καραγιαννέϊκα ακυρώθηκε.
-   Καταργήθηκε ένα από τα τρία ΚΕΠ που είχε το Γαλάτσι.

Είχαμε αλλαγή του εκπαιδευτικού χάρτη στο Γαλάτσι, αφού 5 δημοτικά σχολεία συγχωνεύτηκαν και τώρα η κυβέρνηση θέλει να κλείσει το 2ο ΕΠΑΛ Γαλατσίου. Ειδικά στον χώρο της εκπαίδευσης παρουσιάστηκαν πολλά προβλήματα σε ζητήματα αρμοδιότητας του δήμου, αφού εκκρεμούν διάφορες επισκευές στα σχολεία της πόλης που χρονίζουν, όπως ηλεκτρικά, πόρτες, ταβάνια που στάζουν και άλλα. Επανειλημμένα διαμαρτύρονται στο δημοτικό συμβούλιο γονείς, καθηγητές και διευθυντές σχολείων γιά ζητήματα  κτηριακών επισκευών, καθώς και γιά ανεπαρκή κάλυψη των λειτουργικών εξόδων των σχολείων, χωρίς να έχει καταφέρει ο δήμος να δώσει λύση. Στον τομέα των σχολείων, πέρα από την περικοπή πόρων, υπάρχει και ανεπαρκής προγραμματισμός από τη δημοτική αρχή, που επιτείνει το πρόβλημα. Γιά παράδειγμα, η τεχνική υπηρεσία του δήμου θα μπορούσε να λύσει άμεσα κάποια θέματα επισκευών αν υπήρχε καλύτερος συντονισμός της Αντιδημάρχου παιδείας με τα σχολεία.

Υπήρξαν και φαινόμενα υποσιτισμού παιδιών στα σχολεία του Γαλατσίου, αλλά η διοίκηση του δήμου αν και ασχολήθηκε, δεν μπόρεσε να δώσει λύση στο πρόβλημα αυτό, που ντροπιάζει τη πόλη μας.

Οι επιχορηγήσεις στα αθλητικά σωματεία έχουν ουσιαστικά κοπεί, εκτός από περιπτώσεις που κάποιος Γαλατσιώτικος σύλλογος κερδίσει κάποια διάκριση και χρειάζεται κάλυψη εξόδων γιά να αγωνιστεί εκτός έδρας.

Οι δαπάνες της κοινωνικής υπηρεσίας έχουν φυσικά αυξηθεί, αν και με κάποια καθυστέρηση, καθώς η ανεργία και η κρίση φτωχοποιούν ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού. Ο δήμος χορηγεί χρηματικά βοηθήματα ή διατακτικές αγοράς τροφίμων σε άτομα που πληρούν τα εισοδηματικά κριτήρια που ορίζει ο νόμος, το πρόβλημα όμως είναι ότι και οι δυνατότητες του δήμου και οι προβλέψεις του νόμου δεν είναι επαρκείς γιά να καλύψουν τη λαίλαπα που χτύπησε το Γαλάτσι και όλη τη χώρα. Στη σημερινή συγκυρία θα έπρεπε η κοινωνική υποστήριξη να αποτελεί τη κύρια δραστηριότητα του δήμου Γαλατσίου και κάθε Ελληνικού δήμου.

Τα τελευταία 3 χρόνια οι δημοτικοί προϋπολογισμοί βαίνουν τραγικά μειούμενοι, αλλά γίνονται ακόμα κάποιες δαπάνες που θα μπορούσαν να λείψουν, όπως 15.000 ευρώ γιά το ενημερωτικό έντυπο του δήμου Γαλατσίου και 45.000 ευρώ γιά τη φύλαξη των εγκαταστάσεων του άλσους Βέϊκου από ιδιωτική εταιρεία. Αλγεινή εντύπωση προκάλεσε όμως η προσπάθεια της δημοτικής αρχής να εισπράξει μερικές χιλιάδες ευρώ από όσους Γαλατσιώτες έχουν σπίτι που βλέπει στη πλατεία Ηνιόχου και τη πλατεία Ούλεν. Μετά τη θυελλώδη αντίδραση που προκλήθηκε, ο κ. δήμαρχος κατάλαβε ότι δεν πρόκειται να λάβει από τους μή έχοντες και έκανε πίσω.

Η δημοτική αρχή στο Γαλάτσι κατάφερε ακόμα και μέσα από τις καινούργιες εργασιακές σχέσεις των ΜΚΟ και των ΚΟΙΝΣΕΠ να περάσει τις πελατειακές τις σχέσεις, ενώ ο αριθμός των συγγενικών προσώπων δημοτικών συμβούλων της πλειοψηφίας που, ώ του θαύματος, διαθέτουν τα περισότερα από οποιονδήποτε άλλο προσόντα γιά πρόσληψη στο δήμο δεν παύει να εντυπωσιάζει.

Πρόσφατα δόθηκε στη δημοτική αρχή μιά ευκαιρία να αντιστρατευτεί αποτελεσματικά το μνημόνιο, προσφεύγοντας στο Συμβούλιο Επικρατείας κατά της μεταβίβασης αδόμητων δημόσιων εκτάσεων που βρίσκονται μέσα στα όρια του δήμου Γαλατσίου στο Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ). Είδαμε τη δημοτική αρχή να το σκέφτεται, να διστάζει, να ψάχνει προφάσεις να μην προσφύγει ή έστω να μην ασκήσει προσφυγή γιά όλα τα μεταβιβαζόμενα ακίνητα. Μερικές φορές σου λέει ο άλλος ότι ανέχεται αν και διαφωνεί γιατί δεν μπορεί να κάνει τίποτα, όταν όμως μπορεί αλλά τον βλέπεις να αποφεύγει να κάνει κάτι, τότε αρχίζεις να αμφιβάλλεις κατά πόσο διαφωνεί πραγματικά...

Στις συνθήκες αυτές όμως τι μπορεί να κάνει η Τοπική Αυτοδιοίκηση;

Μπορεί και πρέπει καταρχάς η δημοτική αρχή να θεωρήσει τον δήμο κατά κύριο λόγο ως μηχανισμό αλληλεγγύης προς τους πληττόμενους κατοίκους. Οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα του δήμου πρέπει να περάσει σε δεύτερη μοίρα και όλα τα δημοτικά μέσα και πόροι πρέπει να κατευθυνθούν αυτή τη κρίσιμη στιγμή σε κοινωνικές δράσεις, συμπεριλαμβανομένων του λαϊκού πολιτισμού και αθλητισμού. Δεν είναι ώρα γιά κατασκευαστικά έργα βιτρίνας από τον δημοτικό προϋπολογισμό, είναι ώρα γιά έργα συντήρησης και επισκευής μόνο. Οταν όμως υπάρχουν αυτοτελείς πόροι από το ΕΣΠΑ γιά έργα, πρέπει να απορροφούνται γιά τη δημιουγία θέσεων εργασίας. Παράλληλα με την δράση του μηχανισμού αλληλεγγύης, ο δήμος πρέπει να αξιοποιεί κάθε ευκαιρία ανίστασης στη μνημονιακή λαίλαπα. Οι δικαστικές προσφυγές γιά περιπτώσεις σαν τη μεταβίβαση ακινήτων του δημοσίου στο ΤΑΙΠΕΔ είναι μόνο μία μορφή αντίστασης. Ο δήμος πρέπει να μπαίνει μπροστάρης στις λαϊκές κινητοποιήσεις εναντίον του μνημονίου, συνεργαζόμενος με κάθε δημοκρατική ομάδα πολιτών που αντιστέκεται και καλύπτοντας με το κύρος του τις κινητοποιήσεις. Γιά παράδειγμα, ο δήμος ελέγχει κατά νόμο τον δημοτικό χώρο, οπότε μπορεί να αντισταθεί σε κάθε προσπάθεια της κυβέρνησης να απαγορεύσει τις λαϊκές συγκεντρώσεις, υϊοθετώντας τις στην ανάγκη ως δημοτικές εκδηλώσεις. Μπορεί ακόμα να πρωτοστατήσει στις διάφορες κινηματικές δράσεις αλληλεγγύης ή μπορεί να σταθεί στην άκρη και να τις αφήσει ανενόχλητες ή τέλος μπορεί να επιδιώξει την απαγόρευσή τους. Εχουμε στο λεκανοπέδιο παραδείγματα και των τριών αυτών πολιτικών επιλογών, στο Γαλάτσι ο Δήμαρχος ακολουθεί τον μεσοβέζικο δρόμο, ούτε απαγορεύει ούτε πρωτοστατεί. Εμείς θέλουμε τον δήμο να πρωτοστατεί.

Αυτό το διπλό ρόλο κοινωνικής αλληλεγγύης και πολιτικής αντίστασης είχαμε εκφράσει οι ΠΟΛΙΤΕΣ ΣΕ ΔΡΑΣΗ στις προηγούμενες δημοτικές εκλογές με το κεντρικό μας σύνθημα «Κανένας μόνος του στη κρίση, μαζί παλεύουμε τη λύση».

Φτάνει όμως μονάχα η κοινωνική αλληλεγγύη και η πολιτική αντίσταση σε δημοτικό επίπεδο γιά τη ριζική λύση του προβλήματος της χώρας και την ανατροπή των μνημονίων; Δεν φτάνει μόνη της, αλλά η κοινωνική αλληλεγγύη και η πολιτική αντίσταση σε δημοτικό επίπεδο προετοιμάζει τη λύση, ανοίγει το δρόμο στη λύση. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι λαϊκές κινητοποιήσεις που έγιναν τον Μάϊο και Ιούνιο του 2011 έφεραν την ανατροπή του παραδοσιακού δικομματισμού τον Μάϊο και Ιούνιο του 2012. Το επόμενο βήμα, που δεν μπόρεσε να πραγματοποιηθεί το 2012, είναι η ανάληψη της διακυβέρνησης της χώρας από μιά Αριστερή κυβέρνηση συνεργασίας, που όπως φαίνεται θα έχει βασικό κορμό τον ΣΥΡΙΖΑ. Μιά κυβέρνηση που θα θέσει την σωτηρία του Ελληνικού λαού πάνω από τα μνημόνια και από τις απαιτήσεις των δανειστών. Είναι κοντά πιά η στιγμή που θα αναλάβει η Αριστερή κυβέρνηση συνεργασίας τη διακυβέρνηση της χώρας και ο κρίσιμος ρόλος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης δεν θα σταματήσει, ίσα ίσα που θα γίνει ακόμα πιό σημαντικός.

Σε μιά διακυβέρνηση της Αριστεράς η Τοπική Αυτοδιοίκηση θα έχει και αυξημένο ρόλο και ιδιαίτερα καθήκοντα. Η νομική υποβάθμιση της τοπικής αυτοδιοίκησης που συνοδεύει τα μνημόνια θα ανατραπεί αμέσως και οι δήμοι θα πρέπει να εκπληρώσουν το ρόλο του βασικού παρόχου κοινωνικών υπηρεσιών στις τοπικές κοινωνίες. Ακόμα η Τοπική Αυτοδιοίκηση, ως το κομμάτι του κράτους που βρίσκεται πιό κοντά στον πολίτη, το πρώτο κύτταρο της δημοκρατίας, θα πρέπει να ελέγχει και να στηρίζει τη κυβέρηση κινηματικά σε τοπικό επίπεδο. Στη κατάσταση που έχουν φέρει τη χώρα τα μνημόνια, δεν φτάνουν οι οσοδήποτε σωστές ενέργειες μιάς κεντρικής κυβέρνησης της Αριστεράς γιά να δώσουν λύση, χρειάζεται ταυτόχρονα η κινηματική στήριξη του λαού. Εδώ θα κληθεί να παίξει ιδιαίτερο ρόλο η Τοπική Αυτοδιοίκηση.

Εχει σημασία λοιπόν στις δημοτικές εκλογές του 2014 να εκλεγούν δημοτικές αρχές αριστερές, δημοκρατικές, αντιμνημονιακές, που θα αναλάβουν κρίσιμο ρόλο γιά την ανόρθωση της χώρας με μιά Αριστερή κυβέρνηση συνεργασίας.

Εμείς, οι ΠΟΛΙΤΕΣ ΣΕ ΔΡΑΣΗ, δραστηριοποιούματσε στο Γαλάτσι από το 2006. Στο διάστημα αυτό έχουμε θέσει στόχους που πολλοί θεωρούσαν αδύνατους και τους έχουμε πραγματοποιήσει, αν και δρούσαμε πάντα από τη θέση της ελλάσονος αντιπολίτευσης. Ποτέ δεν κρύψαμε την αριστερή μας πολιτική ταυτότητα, τη δηλώνουμε από τη πρώτη στιγμή ανοιχτά ακόμα και στο όνομά μας, «ΠΟΛΙΤΕΣ ΣΕ ΔΡΑΣΗ – Αριστερή δημοτική κίνηση Γαλατσίου». Προσωπικά ποτέ δεν έκρυψα ότι ανήκω στον ΣΥΡΙΖΑ, τις αυτοδιοικητικές θέσεις του οποίου στηρίζω στον δήμο, σε συνεργασία και με άλλες αριστερές δυνάμεις. Σήμερα βρισκόμαστε μπροστά στη κατάσταση που σας περιέγραψα, ενώ μπροστά μας ανοίγεται η προοπτική της αριστερής κυβέρνησης συνεργασίας που θα σώσει τη χώρα από τη λαίλαπα των μνημονίων.

Τη κρίσιμη αυτή στιγμή οι ΠΟΛΙΤΕΣ ΣΕ ΔΡΑΣΗ είμαστε εδώ, συνεχίζοντας μιά πορεία που έρχεται από μακρυά και πηγαίνει μακρυά. Διατηρώντας πάντα στενή επαφή με τη τοπική κοινωνία στο Γαλάτσι και με την πραγματικότητα, αρνούμενοι πάντα να κλειστούμε αυτάρεσκα σε κάποιο κομματικό μικρόκοσμο, καταλαβαίνουμε και αναγνωρίζουμε ότι η εκλογική άνοδος της αριστεράς οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη στήριξη πολιτών που παραδοσιακά στήριζαν και ψήφιζαν κόμματα του παραδοσιακού δικομματισμού, στο Γαλάτσι κυρίως το ΠΑΣΟΚ. Αυτή η μετακίνηση των συμπολιτών μας στην αριστερά, που είναι ουσιαστικά επαναπατρισμός, είναι ανάγκη να γίνει μόνιμη με τη συμμετοχή της νέας αριστερής πλειοψηφίας στη διαδικασία λήψης πολιτικών αποφάσεων της αριστερής δακυβέρνησης που θα φέουμε όλοι μαζί. Σε αυτοδιοικητικό επίπεδο αυτή η νέα αριστερή πλειοψηφία πρέπει να μετάσχει δυναμικά σε ένα δημοτικό σχήμα, που θα διεκδικήσει και θα κερδίσει τη δημαρχία στο Γαλάτσι. Οι ΠΟΛΙΤΕΣ ΣΕ ΔΡΑΣΗ θεωρούμε ότι μπορούμε να πραγματοποιήσουμε αυτό το στόχο, να εκφράσουμε αυτοδιοικητικά τη νεα αριστερή πλειοψηφία και να κερδίσουμε τη δημαρχία.

Ζητάμε καταρχάς από τους δημοκρατικούς αντιμνημονιακούς πολίτες να ενταχτούν στους ΠΟΛΙΤΕΣ ΣΕ ΔΡΑΣΗ, ενώ παραμένουμε ανοιχτοί σε κάθε είδους συνεργασία με δημοκρατικές και αντιμνημονιακές συλλογικότητες της πόλης, κόμματα, πολιτικές ομάδες, δημοτικές κινήσεις, κινήματα, συλλόγους και ανεξάρτητα άτομα. Τη συνεργασία τη βλέπουμε να πραγματοποιείται στη βάση της δημοκρατικής λειτουργίας της δημοτικής κίνησης ΠΟΛΙΤΕΣ ΣΕ ΔΡΑΣΗ, με τη συνέλευση των μελών της δημοτικής κίνησης να αποφασίζει γιά τη πορεία και τη λειτουργία της κίνησης.

Η συνεργασία αυτή, καθώς και η δράση μας στο Γαλάτσι, διέπεται από 4 αρχές και αναλαμβάνει να προωθήσει στο Γαλάτσι 10 συγκεκριμένους στόχους ως εκλεγμένη δημοτική αρχή:

Οι 4 αρχές μας είναι:

1. Αποτελούμε αριστερή, δημοκρατική και αντιμνημονιακή δημοτική κίνηση.

2. Εχουμε βασικό πολιτικό στόχο την ανάληψη της δημοτικής αρχής στο Γαλάτσι και τη στήριξη της αυριανής Αριστερής κυβέρνησης συνεργασίας στον αγώνα γιά την ανατροπή των μνημονίων και της υποτέλειας και εξαθλίωσης που φέρνουν στη χώρα μας.

3. Λειτουργούμε δημοκρατικά χωρίς αποκλεισμούς και δεχόμαστε ως πλήρη μέλη, με δικαίωμα ψήφου στη συνέλευση των μελών της δημοτικής μας κίνησης, καθένα που δέχεται τις αρχές και τους στόχους μας και που δεν ανήκει σε άλλη δημοτική κίνηση που θα μετάσχει στις δημοτικές εκλογές του 2014 στο Γαλάτσι.

4. Τα μέλη μας διατηρούν το δικαίωμα απόλυτης ελευθερίας λόγου, με μοναδική υποχρέωση όταν εκφράζουν προσωπικές απόψεις διαφορετικές από τις ψηφισμένες θέσεις των Πολιτών σε Δράση, να ξεκαθαρίζουν ότι πρόκειται γιά προσωπική άποψη.

Οι 10 βασικοί μας αυτοδιοικητικοί στόχοι γιά τη πόλη, που είναι το καταστάλαγμα της πορείας μας όλα αυτά τα χρόνια στο Γαλάτσι, είναι:

1.     Προτάσσουμε στις σημερινές συνθήκες την αξιοποίηση όλων των υλικών μέσων και υποδομών, καθώς και όλων των νομικών δυνατοτήτων και αρμοδιοτήτων του δήμου Γαλατσίου γιά την άσκηση κοινωνικής πολιτικής, με στόχο την ελάφρυνση των συνεπειών των μνημονίων στους πολίτες.

2.  Συμπαρατασσόμαστε με κάθε δημοκρατική αντιμνημονιακή κινηματική δράση στη πόλη με στόχο την ανατροπή των μνημονίων και δηλώνουμε ότι θα στηρίξουμε πρακτικά και κινηματικά οποιαδήποτε δημοκρατική αντιμνημονιακή κυβέρνηση στο μέλλον, που θα ασκήσει πολιτική απελευθέρωσης της χώρας από τα μνημόνια.

3. Προστατεύουμε τον δημόσιο και μη ανταποδοτικό χαρακτήρα των δημοτικών υπηρεσιών.

4.    Προστατεύουμε την δημόσια και δημοτική περιουσία μέσα στα όρια του δήμου Γαλατσίου από το ξεπούλημα και από κάθε μορφής ιδιωτικοποίηση.

5.   Προστατεύουμε τους ελεύθερους χώρους και τους χώρους πρασίνου που βρίσκονται μέσα στα όρια της πόλης, με ιδιαίτερη φροντίδα γιά το δασικό χώρο των Τουρκοβουνίων.

6.  Προτάσσουμε τις ανάγκες της νεολαίας μας γιά μόρφωση, δουλειά, αθλητισμό και πολιτισμό, γιά να μην μας κληροδοτήσει η κρίση μιά χαμένη γενιά.

7.   Εμμένουμε ανυποχώρητα στη διαμόρφωση του Παλαί σε δημόσιο χώρο αθλητισμού και πολιτισμού, θεωρώντας ότι έχει τεράσια πρακτική και συμβολική σημασία αυτή η πρώτη προσπάθεια ξεπουλήματος της πόλης μας να αποτύχει μέχρι τέλους ολοκληρωτικά.

8.  Επιμένουμε στην απόλυτη διαφάνεια στη διαχείρηση του δημοτικού προϋπολογισμού και δηλώνουμε ότι θα ασκήσουμε απόλυτα διαφανή διαχείρηση ως εκλεγμένη δημοτική αρχή.

9.      Επιμένουμε ανυποχώρητα στη δημοκρατική λειτουργία του δήμου και θα εφαρμόσουμε απόλυτα δημοκρατική λειτουργία ως εκλεγμένη δημοτική αρχή.

10. Μόλις αναλάβουμε τη δημοτική αρχή, θα προχωρήσουμε στην εγκαθίδρυση θεσμών άμεσης δημοκρατίας με ανοιχτές λαϊκές συνελεύσεις γιά συζήτηση και δημοψηφίσματα με κάλπη γιά τη λήψη αποφάσεων από τους πολίτες σε κρίσιμα τοπικά ζητήματα της κάθε γειτονιάς ξεχωριστά και του δήμου Γαλατσίου συνολικά.

Αυτοί είμαστε, μας γνωρίζετε τόσα χρόνια τώρα. Ξέρετε πως ότι λέμε το κάνουμε, ξέρετε ότι είμαστε ειλικρινείς, πρακτικοί και αποτελεσματικοί. Στα χρόνια αυτά έχουμε αντιμετωπίσει σοβαρά ζητήματα, κανένα τους όμως δεν ήταν τόσο κρίσιμο όσο είναι η σημερινή κατάσταση της χώρας και του δήμου. Υπάρχει όμως λύση και μπορούμε να τη δώσουμε, μαζί.

Καλώ λοιπόν όλους εσάς, τους δημοκρατικούς και αντιμνημονιακούς Γαλατσιώτες
να συμπορευτούμε μαζί, με τους ΠΟΛΙΤΕΣ ΣΕ ΔΡΑΣΗ, γιά να απαλλάξουμε τη χώρα και της πόλη μας από τα μνημόνια, γιά να εξασφαλίσουμε το μέλλον των παιδιών μας και την αξιοπρεπή διαβίωση των γονιών μας. Γιά να μπορούμε να ονειρευτούμε πάλι μιά πόλη που να χαίρεσαι να ζεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου